Regulamin - Taniec Nowoczesny

Regulamin L Turnieju Tańca o Puchar Profesora Mariana Wieczystego w Tańcach Nowoczesnych

  1. Data i miejsce zawodów:
  • 8 grudnia 2023 r. (piątek)
  • Ośrodek Sportu i Rekreacji ul.Kolna 2
  1. Organizatorzy:
  • Polskie Towarzystwo Taneczne Okręg Małopolski
  • Polskie Towarzystwo Taneczne
  • Miasto Kraków
  • OSiR Kolna
  1. Cele:
  • Popularyzacja tańca wśród dzieci i młodzieży, jako formy aktywnego wypoczynku.
  • Umożliwienie prezentacji amatorskim zespołom tanecznym.
  • Integracja amatorskiego środowiska artystycznego z zawodowym ruchem tanecznym.
  • Zaprezentowanie dorobku artystycznego
  • Konfrontacja i wymiana pomysłów oraz doświadczeń pomiędzy klubami i trenerami w zakresie tańca.
  • Popularyzacja zasady rywalizacji fair play.
  1. Uczestnicy:
  • Amatorskie zespoły taneczne działające w szkołach, domach kultury, klubach tanecznych, szkołach tańca, ogniskach i innych placówkach kulturalnych.
  • Uczestnik może być członkiem FORMACJI, MINI FORMACJI, DUETU/ PARY oraz może wystąpić również SOLO.
  1. Kategorie taneczne:

FORMACJE (8 do 24 zawodników): muzyka własna

  • HIP-HOP – początkujący; czas prezentacji (muzyka własna, czas 150-180 sekund)
  • HIP-HOP – open; czas prezentacji (muzyka własna, czas 150-180 sekund)
  • INNE FORMY - czas prezentacji (muzyka własna, czas 150-180 sekund)

MINI FORMACJE (3 do 7 zawodników): muzyka organizatora/ własna przesłana przez danceit.pl. 

  • HIP-HOP – początkujący; czas prezentacji (muzyka własna, czas 90-120 sekund)
  • HIP-HOP – open; czas prezentacji (muzyka własna, czas 90-120 sekund)
  • INNE FORMY - czas prezentacji (muzyka własna, czas 90-120 sekund)

DUETY/PARY:

  • HIP-HOP – początkujący; (muzyka organizatora, czas do 60 sek.)
  • HIP-HOP – open; (muzyka organizatora, czas do 60 sek.)
  • JAZZ/MODERN – open; (eliminacje: muzyka organizatora - dostępna na stronie www, finał: muzyka własna, czas do 90 sek.)
  • SALSA – open; (eliminacje: muzyka organizatora, finał: muzyka własna, czas do 60 sek.)

 SOLO:

  • HIP-HOP – początkujący (muzyka organizatora, czas do 60 sek.)
  • HIP-HOP – open; (muzyka organizatora, czas do 60 sek.)
  • JAZZ/MODERN – open; (eliminacje: muzyka organizatora – dostępna na stronie www, finał:muzyka własna, –. czas do 90 sek.)
  • SALSA – open; (eliminacje: muzyka organizatora, finał: muzyka własna, czas do 60 sek.)
  • BACHATA – open; (eliminacje: muzyka organizatora, finał: muzyka własna, czas do 60 sek.)

SOLO i DUETY/PARY (muzyka organizatora, czas do 60 sekund) – zawodnicy prezentują się 2 lub 3razy: w rundzie porównawczej, w małej grupie oraz w rundzie porównawczej.

Muzykę ( w przypadku muzyki własnej ) należy przesłać za pośrednictwem systemu rejestracyjnego danceit.pl. Przesłany podkład muzyczny musi zostać odpowiednio opisany:
1) kategoria taneczna ( wiek i styl ) ,
2) Imię i Nazwisko /nazwą - zawodnika/grupy.
3) tytuł prezentacji ( w przypadku kat. Show Dance )

Ta sama choreografia nie może być prezentowana w dwóch różnych stylach tanecznych.

UWAGA!

W stylu HIP-HOP zostanie rozegrana kategoria początkujący. Kategoria przeznaczona jest wyłącznie dla zawodników początkujących, nie posiadających licencji żadnych związków i federacji tanecznych, trenujących maksymalnie 2 lata. Za zgłoszenie odpowiada trener klubu, a Komisja sędziowska jest uprawniona do przeniesienia zawodnika do kategorii open w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zgłoszeniu.

  1. Kategorie wiekowe:
  • Dzieci Młodsze do 8 lat (rok urodzenia2015 i młodsze)
  • Dzieci Starsze 9 – 12 lat (rok urodzenia2014 – 2011)
  • Juniorzy 13-16 lat (rok urodzenia w 2010 – 2007)
  • Młodzież 17 lat i starsi (rok urodzenia w 2006 r. i starsza)
  • Dorośli 31 lat i starsi (rok urodzenia w 1992 r. i starsi)

O zakwalifikowaniuFORMACJI, MINI FORMACJI do kategorii wiekowej decyduje wiek najstarszego zawodnika.

O zakwalifikowaniu DUETU/PARY do kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika.

  1. Style:
  • HIP-HOP – choreografia oparta na street dance, b-boying, popping, locking, hip hop, house, krumping, itp.
  • INNE FORMY – możliwość użycia dowolnej techniki tanecznej, akrobatyki oraz tematu, scenografii i rekwizytów.
  • JAZZ, MODERN, SALSA, BACHATA- prezentacje oparte na wybranych technikach. Dozwolone rekwizyty, temat itp.
  1. Sędziowie.

Zawody oceniać będzie komisja sędziowska powołana przez organizatora pod przewodnictwem Sędziego Głównego (niepunktującego).

Kryteria oceny sędziowskiej:

  • dobór repertuaru, muzyki i kostiumów do choreografii pasujących do wieku uczestników, technika taneczna charakterystyczna dla danego stylu,
  • atrakcyjność rozwiązań choreograficznych,
  • odpowiedni dobór muzyki do kategorii wiekowej
  • wrażenie artystyczne.

Ocena sędziowska jest ostateczna.

Sędziowie mają prawo przydzielić uczestnika do innej kategorii tanecznej niż w zgłoszeniu w przypadku kiedy większość choreografii jest użyta niezgodnie ze zgłoszonym stylem tanecznym. W tym przypadku uczestnik jest oceniany wraz z kategorią, do której został przeniesiony.

  1. Warunki uczestnictwa:
  • Prawo startu mają zawodnicy z całej Polski, zgłoszeni przez kierownictwo szkół, domów kultury, szkół i klubów tańca, ognisk, placówek kulturalnych oraz innych organizacji.
  • Każdy uczestnik musi posiadać dokument potwierdzający jego tożsamość oraz datę urodzenia.
  • Organizator ma prawo weryfikacji wieku zawodników na każdym etapie zawodów. Start zawodnika w nie właściwej kategorii wiekowej skutkuje dyskwalifikacją z dalszej rywalizacji.
  • Przesłanie pisemnego zgłoszenia przez stronę danceit.pl - http://n0.danceit.pl?r=267
  • Wniesienie opłaty startowej w wysokości:

40pln/ osoba FORMACJE;                       

40pln/ osoba MINI FORMACJE;

40pln/ osoba DUETY/PARY;

40pln/ osoba SOLO;

  • Wpłaty na turniej przelewem na konto:

Polskie Towarzystwo Taneczne Okręg Małopolski

Nr rachunku 24 1240 4588  1111  001131640109

 

  • W tytule wpłaty koniecznie prosimy podać nazwę podmiotu zgłaszającego Tancerzy .
  • Kwota należności zostanie automatycznie wyliczona przy zgłaszaniu Tancerzy/ Grup na turniej przez system danceit.pl
  • Całość opłaty za start wszystkich Tancerzy wnosi jednorazowo jedynie podmiot zgłaszający zawodników z danego klubu/szkoły tańca
  • Organizator ze względów organizacyjnych zastrzega sobie prawo nie przyjęcia zgłoszenia po terminie oraz nie przyjęcia zgłoszenia w przypadku zbyt dużej ilości uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Organizator zastrzega sobie prawo zamknięcia list startowych przed ostatecznym terminem zgłoszeń.W zależności od ilości zgłoszeń, organizator zastrzega sobie prawo do łączenia kategorii.
  • Gotowość każdego uczestnika do prezentacji na minimum 60 minut przed planowanym występem.
  • Podporządkowanie się zaleceniom organizacyjnym, przepisom BHP i PPOŻ
  • Podporządkowanie się przepisom szczegółowym turnieju.
  • Tańczenie w obuwiu sportowym, które nie niszczy parkietu.
  1. Wstęp na zawody płatny 40 zł za blok lub 60 zł wstęp całodzienny.
  • Turniej odbędzie się zgodnie z reżimem sanitarnym aktualnym na dzień rozgrywania zawodów.
  • Trenerzy grup/ uczestników (1 trener na Formację) biorących udział w zawodach są gośćmi organizatora (obowiązkowo prosimy o potwierdzenie swojej obecności przy zgłoszeniu zawodników) do dnia 01.12.2023 r.
  • Zgłoszeni opiekunowie (1 opiekun/ 15 zawodników) otrzymują wejściówki.
  • Klauzula informacyjna (udostępnianie wizerunku)

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuje się, że:

  • Uczestnictwo w turnieju jest dobrowolne i jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, w tym wizerunku przez Organizatora.
  1. Nagrody:
  • FORMACJE – dyplomy dla finalistów, puchar dla zdobywców I, II i III miejsca
  • MINI FORMACJE – dyplomy dla finalistów, puchar dla zdobywców I, II i III miejsca
  • DUETY/PARY – dyplomy dla finalistów, medale dla zdobywców I, II i III miejsca
  • SOLO – dyplomy dla finalistów, medale dla zdobywców I, II i III miejsca
  1. Informacje dodatkowe:
  • Uczestnicy zgłaszani do udziału w zawodach nie mogą mieć przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w zawodach sportu powszechnego.
  • Organizator nie pokrywa kosztów przejazdu, pobytu, ubezpieczenia i nie odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni i na terenie obiektu.
  • Wstęp na parkiet jedynie w obuwiu sportowym.
  • Udział w zawodach oraz akceptacja zapisów regulaminu jest jednocześnie wyrażeniem zgody na fotografowanie, filmowanie bądź inną rejestrację przebiegu turnieju oraz ewentualną późniejszą eksploatację zarejestrowanego materiału (tv, prasa, itp.) Tancerze i twórcy układów choreograficznych wyrażają zgodę na wykorzystanie zarejestrowanego materiału na różnych polach eksploatacji. Eksploatacja taka nie wymaga odrębnej zgody czy umów z tancerzami i twórcami układów choreograficznych.
  • Sprawy sporne rozstrzyga Sędzia Główny w porozumieniu z Kierownikiem Turnieju.
  • Protesty przyjmowane są do 15 minut od zakończenia konkurencji, wyłącznie w formie pisemnej.
  • W czasie zawodów działają: Kierownik Zawodów, Sędzia Główny, Biuro organizatora.
  • Bieżące informacje i komunikaty publikowane będą na oficjalnej stronie turnieju wieczysty.eu oraz profilu FB
  1. Program wstępny:

Blok I HIP-HOP – początkujący

Blok II HIP-HOP – zaawansowani

Blok III INNE FORMY, JAZZ, MODERN, SALSA, BACHATA, LATINO

Proponowany program obejmuje 3 bloki i po każdym bloku nastąpi ogłoszenie wyników.

Końcowy program godzinowy turnieju zostanie podany po zamknięciu list startowych.

Uwagi:

  • Wniesienia i zniesienia dekoracji i rekwizytów zespół dokonuje maksymalnie w ciągu 15 sekund. Niedopuszczalne jest użycie rekwizytów, scenografii, dekoracji zagrażającej życiu i bezpieczeństwu uczestników zawodów, używania ognia, efektów pirotechnicznych, dymów, własnych aparatów oświetleniowych – organizator w takim przypadku ma prawo żądać ich usunięcia.
  • Pomoc dzieciom przez osoby dorosłe – istnieje możliwość pomocy dzieciom do lat 8 przez osoby dorosłe przy wniesieniu i zniesieniu dekoracji i rekwizytów oraz przy wprowadzeniu, ustawieniu dzieci pod warunkiem nieprzekroczenia czasu 15 sekund.
  • Akrobatyka i mieszanie technik – W kategorii INNE FORMY zespół może wykorzystać elementy akrobatyczne oraz kroki dowolnej techniki nie więcej jednak niż 20 procent choreografii.

Wymiary parkietu dla Formacji (20m x 15m).

Inne:

  • Nie przewidujemy prób zespołów na parkiecie głównym.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do ustalenia kolejności prezentacji.

 

Postanowienia końcowe.

  • Uczestnik ma prawo wycofać się z udziału w zawodach na każdym etapie. W takim przypadku, jak również w przypadku niezakwalifikowania się do dalszych rund, opłata startowa nie podlega zwrotowi.
  • Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione podczas zawodów. Organizator nie zapewnia agrafek do numerów startowych.
  • Organizator nie ubezpiecza zawodników. W trakcie trwania zawodów organizator nie sprawuje opieki nad zawodnikami.
  • Organizator zapewnia opiekę medyczną.
  • Organizator ostrzega, że podczas zawodów mogą być używane światła stroboskopowe oraz oświetlenie o dużej intensywności, co może spowodować np. atak epilepsji. Wszyscy uczestnicy mogą być narażeni na ciągłe przebywanie w strefie natężenia dźwięków mogących spowodować uszkodzenie słuchu.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do niewpuszczenia na zawody lub wyproszenia z terenu rozgrywania zawodów osób, które w jego mniemaniu mogą narażać na niebezpieczeństwo zgromadzone osoby.
  • Akredytacje – organizator nie pobiera opłaty za wykonywanie zdjęć i nagrywanie prezentacji dzieci na użytek prywatny.
  • Na prezentowanie reklamy (w każdej postaci) należy uzyskać pisemną zgodę organizatora.
  • Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w regulaminie.
  • Informacje na temat zawodów dostępne pod numerami telefonów: 602270614